Dosskart

Francie – šok v opravné jízdě

Francie – šok v opravné jízdě
Poslední závodní víkend Euro challenge 2011 začal již ve středu a čtvrtek volnýmy tréninky. Středa pro fuldu znamenala určitě úspěch, když se zajížděnýmy časy pohyboval v popředí dvaačtyřiceti členného startovního pole.
Čtvrtek byl naopak velice špatný, odzkoušeli jsme obrovské množství variant nastavení motoru i podvozku, abychom až v posledním tréninku, kdy jsme se nakonec rozhodli nasadit další sadu nových pneumatik zjistili, že celá naše ztráta byla v nevyrovnaných trénikových pneumatikách!
V pátek už byly na programu pouze dva volné a jeden měřený trénink.
První volný trénink – 2.místo – nasadili jsme jako většina jezdců nové obutí a Fulda zajel výborný čas, který ho řadil ve skupině na fantastické 2. místo!
Druhý volný trénink – 9.místo – nechali jsme pneumatiky z prvního tréninku a téměř všichni ostatní soupeři nasadili opět nové kola. Za těchto podmínem jsme s 9. místem byli maximálně spokojeni.
Měřený trénink – skupina 2 - 13.místo a celkově 20.místo – očekávání po vydařených trénincích bylo velké a právě to bylo příčinou drobných chyb, přes které se nepodařilo Fuldovi zajet jedno ideální kolo.
V sobotu ráno se jel warm-up a tři rozjíždky, Petr si v měřeném tréninku sice vyjel dvacáté místo ale do všech rozjížděk (kde v každé jede polovina jezdců) startoval z desáté pozice.
1.rozjíždka- 14.místo - Fulda se po výborném startu propracoval už ve druhém kole na pátou pozici, jenže ještě v tomtéž kole se dostal do kolize s dalšími dvěma soupeři, ze které vyvázl sice na svém původním místě ale bohužel také s hodně poškozeným řízením. To znamenalo postupný propad startovním polem až na 15. místo. Po diskvalifikaci jednoho soupeře byl nakonec Fulda klasifikován na místě 14.
2.rozjíždka- 10. místo – tento závod se nezdařil uplně podle našich představ ale špatný závod to určitě nebyl, Petr dojel s menším odstupem na přední skupinu.
3.rozjíždka- DQ – opět po výborném startu se Petr posunul na páté místo, kde byl ve třetí zatáčce postrčen a kvůli tomu najel na soupeře před sebou a spolu zůstali zaklíněni do sebe. Než se Fuldovi podařilo odjet tak byli všichni soupeři daleko vpředu. Navíc následně dostal černou vlajku (vyloučení ze závodu) za „nebezpečný manévr“ což pro nás nebylo moc pochopitelné. Řešit jsme to však moc nechtěli, jelikož závod by byl ztacen i bez černé vlajky. Tyto výsledky Fuldu jasně poslaly do nedělní opravné jízdy, kde mu na staru patřila šestá pozice.
Neděle patřila ráno opět warm-upu, dopoledne opravná jízda a prefinále a odpoledne už pouze samotné finále.
Opravná jízda- po startu se Fulda dostal z šesté na druhou pozici a v následující zatáčce do čela závodu. Celý závod probíhal v poklidu s menším náskokem pro Petra na druhého jezdce. Toto platilo až do posledního kola, ve kterém něčekaně přišla na řadu chyba v podobě hodin a následným výletem mimo trať. Takovýmto šokem v posledním kole nám finále proklouzlo mezi prsty.
Tyto závody vypadaly pro Fuldu v poměření s konkurencí jako nejnadějnější co se rychlosti i výsledku týká a pro to, to byla obrovská škoda.