Dosskart

Michal Matějovský se vrátil „na místo činu“

Michal Matějovský se vrátil „na místo činu“ Michal Matějovský navštívil počátkem tohoto týdne úspěšný motokárový tým DOSS KART z Týniště nad Orlicí, který nyní vede Michalův závodnický kolega, bývalý motokárový a automobilový  jezdec Jan Dostál ml.. Tým v minulosti připravoval řadu současných známých automobilových závodníků - mezi nimi právě Michala Matějovského a dále Michaela Vorbu, Štefana Rosinu, Michala Fouska a spolupracoval s řadou dalších - ve své době motokárových závodníků - jako byl Jan Kopecký, Jan Šlehofer, Libor Toman a další. "Na spolupráci s týmem DOSS KART vzpomínám velmi rád. Určitě to bylo právě s tímto týmem, kde jsem získával první praktické zkušenosti se závody na okruzích. Hodně zkušeností jsme pak získali ale během účasti v anglickém seriálu "McLaren Mercedes Champions of the Future", který se věnoval vyhledávání mladých talentů a kterého jsem se zúčastnil s p. Dostálem st.. To bylo už téměř před dvaceti lety, v roce 1998… Ale určitě z těchto znalostí a zkušeností čerpá tým DOSS KART dodnes…", vzpomíná na spolupráci s motokárovým týmem z Týniště nad Orlicí loňský mistr Evropy v závodech cestovních vozů Michal Matějovský.DSC_1265 Od roku 2008 tým DOSS KART spolupracuje s předním výrobcem motokárové techniky MS KART a získal statut servisního plombovacího centra pro pohárovou třídu "Rotax Max". Tým zabezpečuje prakticky vše, co se motokárového sportu týká - kompletní repase motorů, podvozků i všech komponentů. "K zjištění výkonových parametrů motorů používáme motorovou brzdu od firmy "MotComTest", pomocí které jsme schopni určit potřebná nastavení motorů a v neposlední řadě nám toto zařízení pomáhá při kontrole motorů po provedených repasích. Naši hlavní snahou je sledovat "jezdecký vývoj". Proto hodně pracujeme s telemetrickými daty, která jsou doplněna záběry kamery na motokáře. Tím získáváme potřebné množství informací o jízdě, které pak s jezdci dále vyhodnocujeme", říká Jan Dostál ml., současný šéf týmu DOSS KART. I tento způsob posouvá jezdce rychleji dopředu a motivuje celý tým, který se věnuje péči o začínající jezdce i o ty, kteří sbírají vavříny na domácích i zahraničních okruzích.DSC_1276 A pokroky jezdců jsou za poslední roky jasně zřetelné. Jmenovitě Petr Fulín jr. poprvé jako nováček usedl do káry v roce 2008, aby o tři roky později s naším týmem vyhrál Mistrovství ČR, a dnes patří k nejlepším jezdcům v České republice. Honza Filip si po příchodu k týmu DOSS KART v roce 2013 zvykal na spoustu nových věcí, aby v uplynulé sezóně vše zúročil a v celkové klasifikaci domácího mistrovství obsadil 3. místo. V roce 2015 dosáhl mimořádného úspěchu Jakub Novotný, který po více než roční přestávce v motokárách, zvítězil v celkovém hodnocení ve třídě Rotax Max Junior, čímž si vybojoval účast na světovém finále Rotaxů. Za zmínku stojí rovněž to, že se Jakub Novotný umístil v roce 2015 na 7. místě prestižní novinářské ankety Zlatý volant…. "Myslím, že celková koncepce, kterou se tým DOSS KART snaží držet je velmi správná. Potvrzují to i výsledky dosahované jednotlivými týmovými jezdci. Podobnou strategii volí i celá řada dalších týmů jak u nás, tak i ve světě. V Anglii to v minulosti byl právě seriál McLaren Mercedes Champions of the Future a u nás je to nyní třeba soutěž pro začínající jezdce Junior Stars, kterou nyní připravujeme s týmem Křenek Motorsport a řadou dalších partnerů. Samozřejmě je ale důležitá právě práce s mladými talenty v jednotlivých týmech. Je to myslím dobrá cesta, jak si vychovat dobrou jezdeckou základnu pro celou škálu motoristických sportů", konstatoval během návštěvy u týmu DOSS KART v Týništi nad Orlicí Michal Matějovský. článek převzat z www.csms.cz DSC_1242DSC_1245DSC_1246DSC_1243DSC_1244