Dosskart

Grand Finals 2011 s Petrem Fulínem

Tento závod se jel ve dnech od 19. do 26. listopadu (teplota se pohybovala přes 30 stupňů) ve Spojených Arabských Emirátech na okruhu Al Ain Raceway. Tento okruh leží přibližně 200km od Dubaje.
Na tomto velkém finále Rotaxů se sešlo 265 jezdců ve čtyřech kategoriích - Junior, Senior, DD2 a DD2 masters. Všichni jezdci se kvalifikovali přes národní šampionáty, některé zónové závody a nebo právě přes Euro Challenge, kterého se s Fuldou také účastníme. Tato obrovská kvalita všech jezdců, byla velmi znát už od prvního tréninku.
Pokusím se co nejpodrobněji popsat závody od prvního do posledního dne.
 
sobota 19.11.
Celý den probíhala registrace všech jezdců, při které všichni dostali vstupy s čárovým kódem, kterým získali právo na vylosování a zapůjčení motokáry. Pas a licence jezdce zůstaly u organizátorů po celou dobu závodů.
 
neděle 20.11.
Celé dopoledne pokračovala registrace všech jezdců.
12:30 – 13:00 byl informační meeting pro jezdce, mechaniky a soutěžící. Tam jsme se dozvěděli například – o zákazu startování motokár v depu, možné nastartování a odzkoušení motoru maximálně na dobu 10s pouze v prostoru „park fermé“ a mnoho dalších informací.
13:15 – 15:15 losování kár postupně pro všechny třídy, dále fasování nářadí, chemie (na řetěz, brzdy, čištění, mazání, na přilbu) závaží na dovážení, po čemž následovala montáž sedačky a napasování jezdce do káry. V tomto čase také probíhala kontrola jezdeckého oblečení (přilba, kombinéza, rukavice, boty)
13:30 – 16:00 odevzdání nádrže na benzín, která pak vždy zůstavala v „park fermé“ kde byla na každou jízdu dotankována na požadované množství paliva.
18:30 - uzavření tratě
20:00 - uvítací párty
 
pondělí 21.11.
08:30 – 11:30 Pokračování kontroly jezdeckého oblečení.
12:00 – 13:15 rozpravy - postupně každé kategorie zvlášt.
13:30 – 16:30 1. volné tréninky 20min – kde byl předepsán povinný převod a tryska karburátoru.
Okamžitě od prvního tréninku byla znát velká vyrovnanost téměř všech jezdců. Bylo vidět, že pěkná řádka jezdců má tuto trať najetou a tak se pochopitelně pohybovali dosti vpředu, zatím co Petr se trať zatím pouze učil a tak se pohyboval ve druhé polovině startovního pole.
18:30 – uzavření tratě
 
úterý 22.11.
08:30 – 09:45 rozpravy jezdců
10:00 – 16:25  2. volné tréninky 15min – Fulda 20.místo ve skupině
                        3. volné tréninky 15min – Fulda 10.místo ve skupině
Tento den bylo znát že jezdci, kteří jedou v Euro challenge v předu jsou i zde na těchto závodech, kde jedou s náhodně vylosovanou technikou a s minimální možností na ladění opět v čele. Petr ve třetím tréninku zajel skvěle, jednoduše si našel mezi 36 jezdci na trati prostor k rychlému kolu. Panovala naprostá spokojenost.
16:30 – 17:45 rozpravy jezdců pro následující den.
18:00 - uzavření tratě
 
středa 23.11.
08:30 – 11:25 - 4. volné tréninky 15min – Fulda 24.místo ve skupině
09:00 – 12:00 – přezouvání pneumatik na měřené tréninky
13:05 – 16:40 – měřené tréninky 15min – Fulda 45.místo celkem
V měřeném tréninku Petr nedokázal najít ten správný prostor na trati pro zajetí rychlého kola. Sám pak byl nespokojen a věděl že o dvě tři desetiny sekundy měl a mohl být rychlejší.
17:00 – 18:15 - rozpravy jezdců pro následující den.
18:30 - uzavření tratě
 
čtvrtek 24.11.
08:00 – 10:10 – warm upy
10:15 – 13:20 - 1.kvalifikační rozjížďky - Fulda 15.místo ve skupině
Start z 23.místa a po poklidném průběhu dojel na 15. místě, což bylo takové průměrné minimu na přímý postup do finále.
13:45 – 16:30 - 2.kvalifikační rozjíždky - Fulda 25.místo ve skupině
Opět start ze 23. pozice. Průběh byl podobný jako v předešlé rozjížďce až do předposledního kola, kde jel Petr na konci čtyřčlenné skupiny o 11.místo. První dva jezdci se dostali do kolize a třetí závodník se čtvrtým Petrem se snažili vyhnout, což se jim sice podařilo, ale museli mimo trať a stálo je to mnoho času a pozic. Tato rozjíždka téměř rozhodla o nemožném přímém postupu do finále. Jediná šance byla dojet v poslední rozjíždce okolo 7.místa.
18:00 - uzavření tratě
 
pátek 25.11.
08:00 – 09:15 - rozpravy jezdců
08:45 – 10:55 - warm upy
11:05 – 13:50 - 3.kvalifikační rozjížďky - Fulda 12.místo ve skupině
Podle mého názoru jeden z nejlepších a bojovných Fuldových závodů s minimem chyb. Velmi dobrý výkon, který bohužel nestačil na přímý postup a tak nás čekala za nedlouho opravná jízda. Po sečtení bodů na Petra vyšla čtvrtá pozice na startu do opravné jízdy. (Raději bychom tuto pozici vyměnili o pár řad dozadu, ale do vnitřní stopy, zvláště kvůli profilu první zatáčky)
14:30 – 16:10 - Opravné jízdy - Fulda 20. místo
Po startu, který Petr jen tak tak ustál a to mohl být rád, že se propadl „jen“ na desáté místo se mu podařilo po postupu na osmé a okamžitém pádu na dvanácté propracovat zpět na sedmé místo těsně za šestého. To byl právě ten problém. Petr jel sedmý těsně za šestým a za zády si vezl pět jezdců, kteří chtěli na poslední postupové šesté místo. Výsledkem bylo vystrkání šestého jezdce a sedmého Petra z tratě ven, což znamenalo pád hluboko do startovního pole. Cílem projel až na dvacátém místě a tím byl i konec šancí na postup do finále.
16:00 – 20:00 vracení kár nářadí a doplňků pro jezdce, kteří se nekvalifikovali do finále.
19:00 - uzavření tratě
 
sobota 26.11.
08:00 – 08:35 – rozpravy jezdců
08:50 – 09:45 – warm upy
10:10 – 11:40 – Pre-finals
12:00 - 13:00 - představení všech jezdců
13:00 – Grand final Junior
14:00 – Grand final DD2 masters
15:00 – Grand final Senior
16:00 - Grand final DD2
17:00 – vyhlášení vítězů
17:30 – 20:00 - vracení kár nářadí a doplňků
21:00 – grand finals párty
 
Byla obrovská škoda, že Fulda nepostoupil do sobotního finále, které by pro něho nepochybně přineslo další nenahraditelné zkušenosti z velkých závodů. Myslím, že šance byla vysoká už na přímý postup, který překazila ve druhé rozjíždce kolize dvou jiných jezdců, na kterou Petr doplatil. Druhou příležitost postupu zas překazil start opravné jízdy a následně velice tvrdý jízdní styl, který se aplikuje většinou právě pouze do opravných jízd, kde jde o všechno. Toto byly asi hlavní důvody naší neúčasti ve finále, které nás zařadily pouze do role diváků. Bohužel jsme tak pouze z tribuny pro diváky mohli sledovat nádherné souboje a manévry, které jsou k vidění pouze na výjmečných závodech jako je právě grand finále.